• Informacje na temat:

miasteczka portowe

Artykuły na temat: miasteczka portowe
  • Między starym a nowym

Najlepiej wybrać się do Albanii, wypoczywając na Korfu. Z Kerkyry (stolicy wyspy) do Sarandy (stolicy albańskiej riwiery) płynie się niedużym statkiem, a rejs trwa niespełna godzinę. Kiedy statek zbliża się do lądu, już ze znacznej odległości majaczą na horyzoncie zabudowania albańskiego, portowego miasteczka.

• Latarnia umarłych

Darłowa starego, malowniczego, portowego miasteczka.

• Morze wśród gór

Cudownie lazurowa tafla wody, słońce, urokliwe miasteczka i krajobrazy jak z bajki. Tutaj po prostu przyjeżdża się wypocząć...

• Greckie wyspy z rajskim klimatem

Kolorowe plaże, urokliwe miasteczka, niebywałe zachody słońca i zabytki starożytnego imperium... Trzy greckie wyspy: Kreta, Rodos i Santorini, to wyjątkowa mieszanka atrakcji. Idealne miejsca na wymarzone wakacje. Tekst: Dominika Frankowska...

• Smak marzeń

Powieść "Smak marzeń" Sherryl Woods to pierwsza część cyklu "Kroniki portowe". Historia targanej konfliktami rodziny O'Brienów to opowieść o życiowych wyborach, skomplikowanych uczuciach i sile marzeń.

• Son Parc. – Może trochę wody dla ochłody... – zaproponowałam. Wykąpaliśmy się i chwilę poleżeliśmy na ciepłym piasku. Później zajrzeliśmy do portowego miasteczka Fornells, leżącego w przepięknej(...). Poczekajmy aż słońce zniknie za horyzontem – poprosiłam. Następnego dnia dałam się jednak namówić na wycieczkę do portowego Mahon, zwanego też Mao, stolicy wyspy. Miasto leży na końcu wąskiej skalistej...

• Majorka - wsłuchaj się w wyspę!

.... Co warto zobaczyć, będąc na Majorce? Od czego zacząć zwiedzanie?  Palma de Mallorca: stolica Majorki wita! Ukryta w zatoce stolica Majorki zachwyca na każdym kroku. To zabytkowe miasto portowe(...) zachodnim brzegu wyspy, koniecznie pojechać trzeba do Valldemossy (18 km od Palmy) - najwyżej położonego miasteczka na Majorce. Na przełomie 1838 i 1839 roku przebywali tu Fryderyk Chopin wraz ze swoją...

• Mazury - idealne miejsce na wakacje

Uwielbia je każdy, kto choć raz tam był. Nie tylko gwiazdy wielkiego ekranu i pisarze uciekają na Mazury, by w ciszy i odosobnieniu znaleźć upragniony odpoczynek. Zaciszne szuwary, dzikie plaże i długie, leśne szlaki jak magnes przyciągają coraz większe rzesze ludzi. Nie zawiedzie się też ten, kto poszukuje wrażeń. W gwarnych portowych miasteczkach nie brakuje atrakcji. Dla miłośników wody...

• Szkocja. Szlakiem angielskiej królowej

...pogody i pory roku, by w końcu znaleźć ujście w Morzu Północnym. Na malowniczej trasie kolejno ukazują się wspomniane Balmoral, następnie Braemar, Ballater, Dinnet, Banchory, Crathes i w końcu portowe Aberdeen. A pomiędzy nimi wiele mniejszych, choć nie mniej efektownych posiadłości. Urzekające szkockie miasteczka, wioski, okazałe zamki, wspaniałe pałace, wyszukane ogrody, i przecinające je raz po...

• Minorka - wyspa w zieleni i błękicie

...znajduje się miasteczko wodne Aqua Center w Cala en Blanes. Od XVIII wieku stolicą wyspy stało się inne portowe miasteczko - liczące 28tys. mieszkańców Mahón. Jego sercem jest bez wątpienia Placa de...

Dyskusje na temat: miasteczka portowe
  • Re: Słowenia

Parę lat temu wyruszyliśmy z Polski z zamiarem dotarcia do Chorwacji. Po drodze zatrzymaliśmy sie w Słowenii - i zostaliśmy. Zaoszczędziliśmy trochę czasu, który musielibyśmy spędzić jadąc do Chorwacji ( a mieliśmy go niedużo). Zwiedziliśmy dokładnie wszystkie trzy urocze portowe miasteczka, trochę góry. Wieczory spędzaliśmy mile w knajpkach na brzegu Adriatyku. Było b. sympatycznie. A język